Новини

 

Круглий стіл з питань ІТ-освіти до 55-річчя ФКНК

07.05.2024

У Головному корпусі КНУ імені Тараса Шевченка 7 травня відбувся круглий стіл «Стратегія розвитку ІТ-освіти в Україні».

 

Круглий стіл став найочікуванішим заходом у межах програми святкування 55-річчя Факультету комп’ютерних наук та кібернетики КНУ, заснованого 6 травня 1969 року з ініціативи академіка АН України Віктора Глушкова та декана Механіко-математичного факультету Університету професора Івана Ляшка. Новостворений факультет кібернетики одразу став потужним центром підготовки фахівців у галузі обчислювальної математики та інформатики.

«Свято з двома п’ятірками – це славетна історія, це свідчення високих результатів і здобутків. Це говорить про те, що створення такого факультету в Шевченковому університеті було правильним рішенням, – сказала проректорка з наукової роботи КНУ Ганна Толстанова.Сьогодні велика частина нашого життя базується на досягненнях, що належать до сфери вивчення кібернетики. Відповідно неможливо уявити розвиток цієї галузі без висококваліфікованих фахівців, підготовку яких здійснює Факультет комп’ютерних наук та кібернетики. Тому хочу просто подякувати тим далекоглядним людям, які 55 років тому зробили цей прогресивний крок».

Упродовж роботи двох панелей учасники круглого столу «Стратегія розвитку ІТ-освіти в Україні» офлайн і онлайн обговорили виклики, що постали перед IT-освітою, співпрацю з роботодавцями, можливості штучного інтелекту (ШІ) в освіті, перспективи дуальної освіти та багато інших проблемних тем.

Зокрема, перша панель «Виклики IT-освіти» була присвячена таким питанням:

  • реформа вищої та середньої освіти;
  • якісні та кількісні показники освітньої діяльності;
  • стандарти IT-освіти;
  • індивідуалізовані освітні траєкторії в IT;
  • offline та online навчання: переваги та недоліки.

Друга панель «Співпраця з роботодавцями та виклики штучного інтелекту (ШІ)» підняла питання:

  • IT-освіта для IT-бізнеса та IT-бізнес для освіти;
  • перспективи дуальної освіти;
  • науково-технічна співпраця;
  • освіта в ШІ та ШІ в освіті.

На думку Ганни Толстанової, одним із викликів IT-освіти є пошук балансу між наданням академічної університетської освіти та потребами IT-бізнесу в прикладних знаннях.

«Класичний університет мусить давати серйозну базову освіту, зокрема, і в контексті комп’ютерних наук. Звісно, IT-галузь розвивається дуже швидко й інтенсивно, однак лише глибокі базові знання є основою для нанизування будь-яких новацій. І, на моє переконання, роботодавець повинен бути «законодавцем моди» і вимагати від випускника університету саме таких знань. Висококваліфікований фахівець згодом може шляхом сертифікаційних програм, якихось додаткових курсів отримати практичні навички, які постійно змінюються і які потрібно щораз оновлювати. Але щоб стати лідером у галузі, студент має вкласти свій час і ресурси насамперед у здобуття базової університетської освіти, а не в опанування технічних вправ, розрахованих на швидкоплинний бізнес-результат. Думаю, ми вже дійшли до тієї точки, коли роботодавці теж усвідомлюють цю потребу», – говорить Ганна Толстанова.

Проректорка повідомила, що є успішні приклади синтезу академічної науки з IT-індустрією. Так, із компанією Samsung Research and Development Institute Ukraine (SR Ukraine) обговорюється можливість створення дуальної аспірантури для формування індивідуальної освітньої траєкторії аспіранта.

Андрій Фісуненко, віце-президент з досліджень і розробок Samsung R&D Institute Ukraine:

«У фокусі нашої майбутньої співпраці з Університетом – розвиток освітніх програм у галузях штучного інтелекту та кібербезпеки. Ми б хотіли продовжувати тематику дуальної освіти і особливо зацікавлені в аспірантурі. Власне, започатковуючи спільну з КНУ магістерську програму «Математичні методи штучного інтелекту» за дуальною формою, ми орієнтувалися на подальшу дуальну підготовку фахівців в аспірантурі. Наразі в нашій компанії працюють 8 вчорашніх магістрів, які одночасно навчалися за дуальною програмою «Математичні методи штучного інтелекту» і були задіяні в нас за цією спеціальністю. Однією із нагальних потреб нашої організації, та, на мою думку, ІТ індустрії України у цілому, є запровадження в освітні програми курсів лідерства та підприємництва з орієнтацією уваги студентів на соціально значущі проєкти та технології».

«Круглий стіл вдався. Зустріч була дуже плідною, ми обговорили багато проблем, – резюмує заступниця декана з навчально-методичної роботи ФКНК Олена Кашпур. – Дійсно, IT-галузь розвивається стрімко, і університетська освіта мусить реагувати на ці тренди часу. Вважаю, що треба частіше зустрічатися на таких форумах, які є чудовими майданчиками для конструктивних обговорень».

У роботі круглого столу «Стратегія розвитку ІТ-освіти в Україні» взяли участь викладачі, студенти, представники ІТ-бізнесу, відомі фахівці у галузі інформаційних технологій, серед яких і випускники ФКНК.

Спікерами виступили: Дмитро Завгородній, заступник Міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації; Андрій Гожик, проректор з науково-педагогічної роботи КНУ; Андрій Глибовець, декан факультету інформатики НаУКМА; Андрій Фісуненко, СTO R&D Інституту Samsung; Юрій Ящук, завідувач кафедри прикладної математики ЛНУ; Дарія Щеглюк, керівниця відділу забезпечення якості освіти КНУ; Олесь Добосевич, в.о. декана факультету прикладних наук УКУ; Денис Гриньов, віце-президент з освітніх питань IT Ukraine Association; Євген Сакало, керівник університетської програми GlobalLogic в Україні; Євген Удовиченко, менеджер SoftServe Academy; Андрій Міма, співзасновник ЛУН; Віталій Снитюк, декан факультету інформаційних технологій КНУ; Антон Свистунов, AI Team Lead в Revenue Grid; Олена Шишацька, вчителька математики приватної школи «Європейський колегіум»; Ярослав Терещенко, Senior Sofware Engineer у Svitla Systems. 

Модерували захід співробітники ФКНК Олена Капустян, Людмила Омельчук, Ігор Завадський, Тарас Панченко.

 

Центр комунікацій

Information and Computer Centre of University

© All rights reserved 1995-2024