Новини

 

Про модні бренди та судові тренди говорили юристи у КНУ

01.11.2017

31 жовтня 2017 року у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка юристи-практики у галузі інтелектуального права провели захід присвячений обговоренню правового врегулювання відносин у сфері моди.

На заході учасники обговорили судові справи американських, європейських та українських судів.

За словами керівника ІР/ІТ практики «Тейлор Вессінг Україна» і випускника КНУ Іларіона Томарова, американська судова система визначила, що авторське право не охороняє фасон одягу, тому що воно не охороняє функціональність. Одяг винятково функціональна річ, що призначена прикривати людське тіло та зігрівати його від холоду.

Тому Верховний суд США в одній із суперечок вирішив: елемент, що включений до дизайну утилітарного виробу, може охоронятися авторським правом, якщо він концептуально відокремлюється від виробу. Верховний Суд для таких випадків встановлює двоетапний тест для оцінки можливості відокремлення:

1) такий елемент може сприйматися як дво-  чи тривимірний витвір мистецтва окремо від виробу;

2) такий елемент може бути кваліфікований як охороноздатний, образотворчий чи графічний твір

Фешн-юрист і також випускник КНУ Максим Попов розповів про тактику юристів Adidas і український кейс зі справи Fashion Week.

Максим розповів, що юристи компанії Adidas не лише успішно судяться, а й достатньо добре заробляють на порушеннях авторського права компанії Adidas із боку конкурентів. «Як тільки-но ви на вироблений вами одяг нанесете три смужки – чекайте позову від Adidas»,– зазначив правозахисник. Компанія Adidas виграла суд навіть у футбольного клубу Barselona, коли клуб хотів зареєструвати торгову марку з трьома фіолетовими смужками.

Юрист Андрій Бондаренко висвітлив питання пародій на відомі бренди. Він говорить, що американський суд визнає – пародія на торгову марку не може бути порушенням авторського права, бо автори пародії намагаються  просто іронізувати бренд, їхню вартість та всю культуру дорогої моди.

Студент Микита Карташов поділився враженнями від заходу: «Можу зі стовідсотковою упевненістю сказати, що було справді цікаво. Щодо правових аспектів – досить інформативно і це буде їжею для роздумів не на один тиждень. Найцікавіше було послухати про практику суперечок і їхнє вирішення між відомими брендами: Adidas проти всіх, McQueen vs Madden, Balenciaga vs Madden, Guess vs Gucci».

 

За матеріалами Наталії Єпіфанової –

журналістки «Юридичної газети»

Фото – Максим Попов

 

Центр комунікацій

Інформаційно-обчислювальний центр університету

© Всі права захищені 1995-2024