Новини

 

Відповідь ректора на лист М. Третякова

10.08.2015
Микола Третяков:
Шановний Леоніде Васильовичу, коли і які терміни формування бюджету КНУ ім. Тараса Шевченка, хто бере в цьому участь і за яким механізмом формується бюджет?


Київський національний університет імені Тараса Шевченка утримується за рахунок коштів Державного бюджету України. Фінансування здійснюється за окремими бюджетними програмами (залежно від цільового спрямування коштів) та за двома фондами:
- по загальному фонду – через головного розпорядника коштів – Міністерство освіти і науки України,
- по спеціальному фонду, який формується з коштів, отриманих за надання платних послуг у сфері освітньої, науково-технічної, господарської діяльності.
У 2015 році бюджет університету складає 1005,5 млн. грн., у тому числі:
- на підготовку студентів, аспірантів, докторантів, здійснення господарської діяльності (організацію харчування студентів та їх проживання гуртожитках) – 883,82 млн.грн., з них 557,07 млн.грн. – загальний фонд та 326,75 млн. грн. – спеціальний фонд.
- для проведення досліджень, наукових та науково-технічних розробок – 84,59 млн.грн., з них 65,68 млн.грн. – загальний фонд та 18,9 млн.грн. – спеціального фонду.
- на утримання коледжів – 21,13 млн.грн., у тому числі: 17,87 млн.грн – загальний фонд та 3,26 млн.грн. – спеціальний фонд.
- на утримання Українського фізико-математичного ліцею
– 15,6 млн. грн., у тому числі: загальний фонд – 15,6 млн.грн.
- для виконання зобов’язань у сфері міжнародного науково-технічного співробітництва» - 0,36 млн. грн. по загальному фонду.

Основними видатками по загальному фонду є оплата праці науково-педагогічного, наукового, педагогічного та допоміжного персоналу, нарахування на заробітну плату, стипендії студентам та забезпечення дітей-сиріт та учнів ліцею.

За рахунок спеціального фонду університет забезпечує збереження та розвиток навчальної та матеріально-технічної бази з метою забезпечення високого рівня якості освіти та створення належних і безпечних умов праці, навчання, проживання студентів та співробітників університету, здійснює оплату комунальних послуг, забезпечення навчальними матеріалами та устаткуванням факультетів та навчальних лабораторій, проведення навчальних практик, здійснення ремонтних робіт та технічне обслуговування обладнання, поповнення бібліотечних фондів тощо.

Основні строки формування бюджету визначаються Бюджетним кодексом України. Уточнені строки щодо подання окремих матеріалів за окремими бюджетними програмами щорічно встановлюються Міністерством освіти і науки України.
Механізм формування бюджету визначений Бюджетним кодексом України, постановою Кабінету Міністрів України «Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ» від 28.02.2002 № 228, постановами КМУ про основні напрями бюджетної політики на відповідний рік, листами Міністерства фінансів України, Міністерства освіти і науки України, наказами по університету.

Університет формує бюджетну пропозицію на основі чинного законодавства, доведених Міністерством фінансів та МОН показників економічного розвитку держави, з урахуванням потреб факультетів, інститутів та підрозділів університету.
Участь у формуванні бюджету на наступний рік беруть усі без винятку підрозділи університету, узагальнює інформацію планово-фінансовий відділ, постійна бюджетна комісія Вченої ради університету та затверджує Вчена рада університету.
Основні принципи, якими керується університет при формуванні бюджету:
- принцип законності – бюджет формується відповідно до чинного законодавства;
- принцип обґрунтованості – усі цифри обґрунтовані розрахунками;
- принцип публічності, гласності та прозорості – існує цілий механізм публічного обговорення і прийняття бюджету;
- принцип цільового використання бюджетних коштів;
- принцип ефективності та результативності – показники бюджету формуються з метою досягнення максимального результату при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів;
- принцип звітності – звітність зверху донизу в межах окремих підрозділів і на рівні Університету: факультети/інститути звітують перед своїми колективами й Університетом, Університет – перед своїми підрозділами і колективом Університету в цілому.

Витрати структурних підрозділів плануються за кодами економічної класифікації видатків відповідно до поданих ними розрахунків в межах розподілених коштів. Під час визначення видатків у проекті бюджету Університету забезпечується суворий режим економії коштів і матеріальних цінностей.

Сформована у строки, визначені Міністерством освіти і науки, потреба у фінансових ресурсах університету (бюджетна пропозиція) передається до МОН України. Міністерство освіти і науки України доводить Університету визначену Мінфіном граничну межу коштів.

Виходячи з доведених лімітів, розробляється проект бюджету, який виноситься на розгляд Постійної бюджетно-фінансової комісії Вченої Ради Університету, до складу якої входять представники різних структурних підрозділів університету та представники студентського самоврядування. Для отримання додаткових пояснень щодо тих чи інших витрат бюджету члени комісії запрошують керівників підрозділів, які подали потребу.

Після опублікування Закону про Державний бюджет України проект бюджету університету, схвалений Постійною бюджетно-фінансовою комісією, виноситься на розгляд і ухвалення Вченою Радою університету. Після схвалення бюджету Вченою Радою, ректор затверджує його у вигляді кошторису.


Також на зазначеному сайті можна ознайомитися із щорічним звітом ректора перед трудовим колективом щодо організації освітнього та наукового процесу, а також фінансово-господарської діяльності, напрямків використання бюджетних коштів та виконання кошторису університету.



Інформаційно-обчислювальний центр університету

© Всі права захищені 1995-2024