Новини

 

Ректор відповів на листи

25.06.2015
Юлія Письменна, Інститут біології
Доброго дня, шановний Леонід Васильович. Вибачте, що в одному листі занадто багато питань, але мені необхідно отримати на них відповіді саме від Вас, як від ректора нашого університету.

1. Я студентка 1 курсу магістратури КНУ імені Тараса Шевченка ННЦ "Інститут біології". У нас відмінили педагогічну практику і, відповідно, в дипломі не зазначатиметься професія "вчитель біології та хімії" і ми не зможемо викладати в школах, коледжах, що значно зменшує можливості пошуку роботи. Чи немає можливості (хоча б на 6 курс) повернути нам педагогічну практику (це питання, до речі, хвилює не одну мене на курсі)?

2. Чи є якісь підстави для отримання індивідуального навчання, окрім роботи за спеціальністю? Я сама з Луганської області, наше житло постраждало в результаті воєнніх дій, моє село знаходиться під стріляниною і вибухами вже майже рік....Маю необхідність працювати (за спеціальністю, на жаль, поки що нічого знайти не можу, а вчителем без пед.практики не хочуть брати), щоб або відкладати на ремонт житла, або збирати на саме житло, так як повертатися, по суті, нікуди, а в мене ще й мама є з молодшою сестрою...

3. Чи мають право люди, які навчаються в ОДНОМУ університеті, але на різних факультетах просити поселення в одну кімнату за умови, що вони заручені, але не розписані (бо не до весілля зараз - в такий важкий для всіх нас час)?

Л. В. Губерський
Доброго дня, Юліє! У Вашому листі порушено важливі питання.

1. Стосовно педагогічної практики. Законодавством України передбачено, що кваліфікацію «вчитель» або «викладач» отримують випускники лише певних спеціальностей, серед яких в ННЦ «Інститут біології» є лише «біологія». Тому проведення педагогічної практики на інших спеціальностях виявляється недоцільним. Водночас, розуміючи потреби часу, я доручив проректору В.А.Бугрову та підпорядкованим йому підрозділам розглянути питання з педагогічними практиками і, за можливості, знайти оптимальне вирішення цього питання.

2. Відповідно до чинного законодавства, індивідуальний графік навчання надається також і у випадку сімейних обставин. Ви можете звернутися до проректора В.А.Бугрова з заявою про надання такого графіка, в якій викладіть Ваші сімейні обставини. Позитивне рішення залежатиме від аргументів, які Ви наведете.

3. Спільне проживання в одній кімнаті надається лише родичам (сестри, брати, діти, батьки). На жаль, описана Вами ситуація не відноситься до цієї категорії.

Бажаю Вам успішного навчання та усіляких гараздів.

***

Олена
Доброго дня, шановний Леоніде Васильовичу,

прошу прихилити Вашу увагу до наступного питання.
На території університету, що на ВДНГ, мешканці сусідніх житлових будинків здійснюють вигул собак небезпечних порід без намордників.
І, звичайно, не реагують на зауваження.
На минулому тижні особисто спостерігала, як німецька вівчарка на великій перерві зірвалася бігти і гавкати на пса, що мимо проходив. У деяких студентів, що стояли біля георафічного факультету сталася паніка.

Собак приходить прогулятися дуже багато і добре, поки все добре.

Чи можна просити встановити таблички з написами про заборону вигулів собак без намордників.
Дякую!

Л. В. Губерський
Доброго дня! Ваше звернення стосовно вигулу собак є дуже важливим.

Коли будувалися корпуси університету та студентського містечка, не передбачалося наявності житлових будинків у цій місцині. Нині маємо іншу ситуацію – коли навколо всі вільні місця забудовані. На жаль, мешканці багатоповерхівок не завжди розуміють, що поряд студентське містечко та корпуси університету. Це стосується також і вигулу собак.

Тому я доручив проректору з АГР В.П.Макаренку упродовж двох тижнів забезпечити виготовлення та встановлення табличок з інформацією про заборону вигулу собак на території університету.

Дякую Вам за небайдужість. Переконаний, що спільними зусиллями ми зможемо змінити життя в нашому університеті на краще.

***

Кравець Тетяна, економічний факультет
Шановний Леоніде Васильовичу,

Я б хотіла висловити пропозиції стосовно розвитку міжнародної співпраці та академічної мобільності студентів. Я думаю, що досвід навчання чи стажування в провідних закордонних університетах як студентів, аспірантів, так і викладачів має стати конкуркетною перевагою університету, має цінуватися, підтримуватися і також бути перевагою при вступі студентів до аспірантури. Можливості академічної мобільності студентів, публікації іноземними мовами в високорейтингових міжнародних виданнях, індекс цитованості викладачів – фактори, які впливають на міжнародний рейтинг унверситету. Студенти, аспіранти та викладачі, які їдуть на навчання, стажування за кордон – один із найкращих способів встановлення та розвитку міжнародних зв'язків, проведення спільних наукових досліджень та створення спільних публікацій у високорейтингових виданнях.

Минулого року, закінчуючи 1-й курс магістратури, я надзвичайними зусиллями виграла грант уряду Швеції (його отримали 14 українців на 700 аплікантів з 5 країн) на навчання в університеті, який входить в топ-60 найкращих університетів світу – Lund University. Я думаю, що декілька років академічної відпустки, які я зараз маю, чи відрахування студентів, які виграють гранти на навчання за кордоном, – не є найкращими рішеннями ні для студентів, ні для університету, ні для держави загалом. Натомість, я вважаю, що заохочення студентів з досвідом навчання/стажування за кордоном вступати до аспірантури, замість академічних відпусток та відрахувань, матиме більшу користь для університету, розвитку української науки, суспільства загалом, а також для підвищення позицій нашого універстету в міжнародних рейтингах.

Я також надзвичайно підтримую думку стосовно того, що результати міжнародних екзаменів з іноземних мов мають заміняти вступні випробування до магістратури та аспірантури.

Дякую за бажання слухати та чути студентів.

Л. В. Губерський
Доброго дня, Тетяно!

У Вашому листі порушено дуже важливі питання, що стосуються якості освіти. Адже академічна мобільність та знання іноземних мов є важливими чинниками поліпшення змісту освіти та зростання конкурентоспроможності випускників.

На жаль, чинне законодавство не дає можливості повноцінно вирішити питання про закордонне навчання та стажування студентів України. Ми будемо порушувати клопотання перед Міністерством освіти і науки України, аби це питання було врегульоване відповідно до сучасних умов. Чекаємо на конкретні пропозиції і від Вас.

***

Артем Кобрін, юридичний факультет
Пишу з приводу дуже поширеного зарубіжного досвіду, який можна реалізувати в КНУ.

Є система Moodle, де зареєстровані студенти та викладачі можуть обмінюватися повідомленнями, створювати теми, завантажувати презентації, посилання на літературу, статті і так далі.

Подібні системи давно працюють в світі.
Що необхідо зробити?

Просто створити субдомен до сайту, завантажити туди систему Moodle (є інші аналоги), зареєструвати всіх.

Перед цим необхідно створити базу з імейлами всіх викладачів та студентів. Для полегшення цього завдання можна з нового навчального року зобов’язати всіх вступників писати свій і-мейл. В ідеалі таку заяву робити через інтернет, щоб потім хтось не записував по тисячу разів таблиці з і-мейлами. Маючи такі бази, на них відправляють логін та пароль, які автоматично створюються. Методистки можуть зібрати імейли без проблем зі студентів, які вже навчаються.

Результат: можливість якісного і повного інформування студентів, зменшення бюрократії та просування інформатизації шляхом зменшення витрат на відносини ходіння студентів до методисток та просуванням електронного спілкування (наприклад, замовити справку у методистки через і-мейл та багато іншого). Також у разі цього можливе зменшення кількості методисток шляхом зменшення їх кількості, але збільшення якості (мотивувати можна підвищеною зарплатою), але ця ж схема може допомогти зберегти гроші і направити їх на нагальні проекти.

Л. В. Губерський
Артеме, дякую за цікаву пропозицію, висловлену у Вашому листі. У програмі інформатизації Університету, науковим керівником якої є перший проректор О.К.Закусило, передбачено запровадження системи електронного забезпечення навчання. За графіком робіт це має відбутися з осені 2015 року.

Тому будемо очікувати старту дії такої системи і спільно працюватимемо з нею. Адже найголовніше – щоб викладачі і студенти нею реально користувалися.

Чекаємо на інші слушні пропозиції.

***

Олена Нікуліна, філософський факультет
Доброго дня!
Мене звати Нікуліна Олена Леонідівна, я студентка ІІІ курсу 3 групи напряму "Політологія" філософського факультету.
Те, що створена така електронна адреса зворотнього зв'язку - це прекрасно і, на мою думку, дуже потрібно для нашого університету. У новині на сайті "Лови момент" зазначено, що питання-відповіді, які становлять публічний інтерес будуть опубліковані. Для такої мети було б добре створити публічну сторінку зворотнього зв'язку з ректором у соціальних мережах (подібна пропозиція вже озвучувалася громадським об'єднанням студентів "Шевапіл") або періодично публікувати відповіді-запитання на сайті університету (наприклад, раз на тиждень).

Також я хочу запропонувати поширити ініціативу електронних адрес для зворотнього зв'язку і на викладачів. У більшості університетів світу викладачі забов'язані мати власну робочу електронну адресу, куди можуть звертатися студенти, і періодично її перевіряти та відповідати. Робочі адреси публікуються на сайтах університетів і це значно полегшує процес комунікації викладача та студента. У нас в університеті, на жаль, немає такої практики. Звісно, багато викладачів без проблем готові дати свою електронну адресу студентам для вирішення питань щодо навчального процесу або наукової роботи. Проте ця норма не є загальною і є викладачі, які неадекватно реагують на конструктивну пропозицію дати адресу робочої електронної пошти для комунікації, хоча це набагато зручніше, ніж шукати викладача у різних корпусах та приносити численні роздруківки драфтів наукових робіт. Моя пропозиція полягає в тому, щоб зобов'язати викладачів університету створити робочі електронні адреси для комунікації зі студентами та опублікувати їх на офіційних сторінках факультетів і кафедр.
З нетерпінням чекаю на відповідь! Буду тільки рада, якщо моє питання і відповідь будуть опубліковані для загалу студентів.

Л. В. Губерський
Доброго дня, Олено!

Зазначені у Вашому листі питання становлять значний інтерес як для ректорату, так і для університетської спільноти.

З метою забезпечення двостороннього зв’язку мною доручено начальнику Інформаційно-обчислювального центру Ю.В.Бойку створити електронну приймальню на веб-сайті університету. З 22 червня цей сервіс працює в тестовому режимі, а з 1 липня – у повнофункціональному.

Стосовно електронних адрес. Зараз цей сервіс розробляється в межах програми інформатизації університету, керівником якої є перший проректор О.К.Закусило. За планом робіт, корпоративна електронна пошта вступить в дію з 1 вересня 2015 року.

Дякую за цікаві пропозиції і небайдужість до життя університету.



Інформаційно-обчислювальний центр університету

© Всі права захищені 1995-2024