Новини

 

До відома всіх зацікавлених

13.04.2005
До КНУТШ надійшов лист від МЗС України, щодо співпраці з Ефіопією в галузі освіти (інформація додається). Зацікавленим особам зі своїми побажаннями та пропозиціями просимо до 20 квітня ц.р. звернутися до Управління міжнародних зв'язків університету, кімната 224 до Аніканової Людмили Григорівни.

Перевага надається спеціальностям: теорія педагогіки, економіка, комп’ютерні технології, маркетинг, менеджмент, туристичний бізнес, екотуризм, журналістика, адміністрування та керівництво, бухгалтерія, англійська мова, географія та інше.

Начальник управління міжнародних зв’язків П.О.Бех


Міністерство Освіти Федеративної Демократичної Республіки Ефіопія висловлює свою повагу Посольству України в Ефіопії. Напрямок розвитку Ефіопії з метою стати країною з середнім достатком населення відображається, перш за все у внутрішній політиці та стратегії впровадження рішень уряду у практику. Для успіху цієї політики та боротьби з бідністю керівництво країни взяло напрямок на освіту населення та забезпечення кваліфікованими кадрами. Розвиток економіки та покращення рівня життя громадян потребує своєчасної підготовки спеціалістів у різних галузях. Якщо ми залишимось на теперішньому рівні у секторі вищої освіти, ми не зможемо відповідати вимогам сучасного світу. забезпечити постійний ріст та розвиток, а також зайнятті достойне місце у світовій економіці.

Уряд Ефіопії розробляє плани подальшого розвитку сфери освіти. В зв'язку з цим буде проведено низку заходів щодо розширення та зміцнення позицій існуючих 8 університетів та започаткування діяльності ще 13 на території країни.

Основною проблемою для нових навчальних закладів буде забезпечення кваліфікованими керівними, адміністративними та викладацькими кадрами. Ми також плануємо впровадити систему, культуру та методику закордонних вищих навчальних закладів.


Федеративна Демократична Республіка Ефіопія
Міністерство освіти
Сектор розробки стратегій збільшення можливостей вищої освіти
на 1998-2002 рік ефіопського календаря.
(2005/2006 - 2009/2010 - ПV в Ефіопії)
Вимоги до керівного та викладацького складу


1. Загальне

Значне розширення навчальних закладів та впровадження міжнародних програм у сфері вищої освіти було проведено за останні 8 років. За ці роки було досягнуто збільшення кількості випускників з 3 до 30 тисяч. Побудована низка приватних вищих навчальних закладів, які забезпечили до 20% кількості випускників. Але в країні спостерігається збільшення кількості населення середнього шкільного віку. що спричинює потреби в розширенні системи вищої освіти. Це також співпадає з внутрішньою політикою країни і напрямком на підвищення кваліфікації населення та впровадження сучасних технологій.

Ефіопія має стати країною середнього рівня розвитку через 20-30 років. Урядові програми, які впроваджуються на даному етапі (Стратегія розвитку агарного сектору. Стратегія розвитку та збільшення можливостей. Стратегія розвитку промисловості. Стратегія розвитку освіти та професійної освіти), чітко вказують на те. що в недалекому майбутньому постане потреба в освічених та кваліфікованих кадрах різної спеціалізації. Для трансформації сільськогосподарської сфери, розвитку економіки, створення умов проживання населення в різних регіонах, практичної реалізації планів виходу на міжнародний ринок тощо країна має бути забезпечена людськими ресурсами. Ефіопія зацікавлена в іноземних інвестиціях, які можуть бути ефективними тільки при умові забезпечення кваліфікованими місцевими професіоналами на різних рівнях.

2. Необхідність розширення

Кількість студентів витих навчальних закладів збільшилась з 3 тис. в 1994 році до 31 тис. в 2004. Але це не забезпечує достатньої кількості фахівців для економіки країни. В 2001-2002 на 100 000 населення було всього 125-150 студентів, що навіть не забезпечує мінімальної потреби для створення конкурентоспроможності країни. Середня кількість студентів у країнах з відповідним показником ВВП є не нижчою 200 осіб на 100 тис. населення. Якщо Ефіопія не збільшить кількість кваліфікованих кадрів більш ніж вдвічі, вона не зможе забезпечити постійний економічний розвиток та приєднання до світової економіки.

Вже існуючі навчальні заклади, такі як університети в містах Дебуб, Мекеле. Бахирдар, Джима, Алемайа, Арбамінч, Гондер та коледжі в Назреті, Амбо й Аддіс-Абебі планується посилити запрошеними закордонними фахівцями. Ми розраховуємо розширити кожен університет так, щоб вони могли приймати 20-25 тис. студентів щороку. В кожному регіоні країни ми плануємо відкривати навчальні заклади зі спеціалізацією, яка особливо необхідна в даних умовах.

Будуть розширені програми одержання наукових ступенів для подальшого забезпечення власними викладацькими кадрами. Університети у м. Аддіс-Абеба. Дебуб, Мекеле, Бахирдар, Джима, Алемайа, Арбамінч та Гондер відкриють факультети та відділення післядипломної освіти для відповідних фахівців.

Нові навчальні заклади, які будуть спочатку створені як коледжі, будуть розвинуті та розширені до рівня університетів (м.Дессі, Комбольча, Джіджіга, Дебремаркос. Діредава, Ділла, Аксум, Бале-Робе, Дебребірхан та Мізан-Тепі). В кожному з цих навчальних закладів ми плануємо прийняти 6-9 тис. студентів уже на початковому етапі.

3. Вимоги до керівного та викладацького складу

Стратегічний напрямок у створенні та розбудові системи вищої школи в Ефіопії - це запрошення викладачів та керівників з-за кордону, що спричинене явною нестачею кваліфікованих педагогів в країні та рішучістю Уряду та Міністерства Освіти створити систему освіти, яка була б демократичною, прозорою, ефективною та націленою на досягнення практичних результатів.

Ми очікуємо, що новостворені навчальні заклади будуть ефективно використовувати виділені кошти, орієнтуватись на потреби студентів та країни, забезпечувати високу якість наукових досліджень, сприяти національному розвитку країни та боротьбі з бідністю. Деякі університети та коледжі будуть створюватись "з нуля", тобто, без попередньої побудови навчальних корпусів та гуртожитків, без академічної бази та штату. Ось чому від майбутніх керівників очікують відданості ентузіазму та готовності боротися з труднощами. Але в той же час для них це буде можливість проявити себе та свої організаторські здібності.

Міністерство Освіти, спільно з місцевими адміністративними органами місцевого самоврядування, бере на себе зобов'язання забезпечити необхідним транспортом, фінансами та відповідного юридичною підтримкою. Але право приймати рішення буде віддано керівництву навчальними закладами.

4.Основні завдання та обов'язки керівного складу

Запрошені з-за кордону керівники повинні будуть:
- організувати та створити навчальні заклади, які відповідали б рівню та світовим вимогам - установити прозору та ефективну адміністративну систему та академічну програму;
- адмініструвати та керувати навчальним закладом за міжнародними стандартами;
- встановлювати зв'язки з вищими навчальними закладами різних країн;
- проводити навчання та тренування ефіопських співробітників з тим, щоб через 3-5 років вони були в змозі виконувати такі ж обов'язки.

5.Зарплатня та відшкодування

Рівень заробітної платні буде встановлюватись в кожному окремому випадку на основі договору. Згідно з посадою, для кожного представника керівного складу буде призначено додатковий бонус в 750-1000 ефіопських биррів ( 1 дол. = 8.7 биррів), автомобіль, безкоштовне житло або відшкодування до 2000 биррів в місяць.

На даний момент планується запросити по 5 представників керівною складу для кожного з 13 новостворених університетів. Вони повинні будуть розпочати роботу з травня по листопад 2005 року. Спеціалістам, що мають досвід керування навчальними закладами, адміністрування, а також досвід роботи в бізнес-структурах, промисловості та сфері послуг, буде надаватися перевага. На період з грудня 2005 по вересень 2006 потреба в керівному складі може збільшитись до 10-15 чоловік на один навчальний заклад.

На додаток до цієї кількості, планується запросити по 5-10 керівників до 8 вже існуючих університетів.

6.Посади для викладачів та наукових співробітників.

Для кожного з 13 новостворених університетів потребується 20-30 викладачів по спеціальностях теорія педагогіки, економіка, комп'ютерні технології. маркетинг. менеджмент туристичного бізнесу. екотуризм. журналістика, адміністрування та керівництво, бухгалтерія, садово-паркові культури та вирощування спецій, сільське господарство в посушливих умовах. ветеринарія, англійська мова, географія та інші.

Очікується, що претенденти на посади викладачів будуть мати як мінімум рівень бакалавра та досвід викладання у вищих навчальних закладах. Вони можуть розпочати свою роботу з серпня-вересня 2005. У період від 18 до 20 місяців, знадобиться ще біля 50-100 викладачів та наукових співробітників для кожного університету.

Зарплатня викладачів буде від 1100 до 1500 дол. СІНА щомісяця. На додаток до зарплатні кожен рік викладачам (та їх сім'ям) буде оплачуватися авіаквиток економкласу до України та назад. їм надаватиметься мебльований будинок або виплати на оренду житла у розмірі 250 дол. на місяць. При необхідності, може надаватись безоплатна медична допомога у державних клініках.


Міністерство Вищої Освіти Ефіопії
п.с.1367
Аддіс-Абеба, Ефіопія Факс + 251.1.565565
Е-mаіl:
tinsaef@yahoo.com
heardmoe@telecom.net.et
Інформаційно-обчислювальний центр університету

© Всі права захищені 1995-2024