Новини

 

Шляхи інтернаціоналізації освіти в Університеті

16.05.2016
На сьогодні у Європі вищий навчальний заклад є відкритою системою, що покликана забезпечити випускників знаннями, уміннями, навичками і компетенціями, що підвищили б їхню цінність на ринку праці як в Україні, так і за кордоном. Відповідно, це вимагає інтеграції до європейського освітнього співтовариства та створення новітнього полікультурного освітнього середовища. Воркшоп «Internationalization of higher education through curricula development joint programs and mobility» став заходом, що в черговий раз окреслив можливості та перспективи динаміки вищої освіти.

Захід розпочався із привітань проректора з міжнародних зв’язків Петра Олексійовича Беха. Професор наголосив на важливості міжнародної освіти, специфіці академічної мобільності в КНУ імені Тараса Шевченка, представив спікерів зустрічі: Кейлі Нілсона, професора університету Лунд зі Швеції, та Соню Куртен-Варіо, професорку кафедри соціальної роботи університету прикладних наук Новіаз Фінляндії.




Професор Кейлі Нілсон розповів про напрями своєї роботи та інтернаціоналізацію освіти на прикладі соціальних наук. Спікер зауважив, що імплементація Швецією Болонської системи у 2007 році дала змогу зробили магістерські програми дворічними, а у бакалаврів з'явилася можливість міжнародного обміну. Професор відзначив особливості навчальної системи Швеції. Зокрема, наголосив на тому, що у них використовуються абсолютні оцінки, а також різна кількість тижнів для навчання за визначеними напрямами. Цікавим було твердження щодо програм подвійного дипломування: на думку Кjell Nilsson, вони спричиняють головний біль, адже під час навчання у різних країнах студенти зіштовхуються з різними законодавчими нормами, тому краще їхати на навчання за спільними програмами університетів.
Соня Куртен-Варіо розповіла про процес навчання у Фінляндії і зауважила, що програми навчання на кожному курсі передбачають певну кількість тижнів практичної роботи. На першому курсі – 6 тижнів, на другому і третьому – 12. Більше того, лекційні курси також поєднуються з практикою. Така тенденція зумовлена тим, що роботодавець на ринку праці вимагає більше практичних навичок, ніж знання теорії. Цікавим є те, що свою міжнародну співпрацю із закордонними ВНЗ університет Новіа розпочав за допомогою програми Skype ще до того,як студенти змогли подаватися на грантові програми.
Серед цікавих запитань до доповідачів прозвучали такі: як відбувається поєднання обов’язкових курсів та елективів(*електив – це додаткове заняття для поглибленого кращого вивчення предмета, який студенти можуть обрати для своєї майбутньої спеціальності),реалізація процесу визнання кредитів і захисту магістерських робіт за програмами подвійного дипломування, особливості структури навчання у Швеції та Фінляндії.

Відзначимо, що воркшоп супроводжувався синхронним та сурдоперекладом, адже за допомогою он-лайн форми на зустріч зареєструвалось 2 представники з вадами слуху. Ми глибоко вдячні за співпрацю кафедрі сурдопедагогіки ІКПП НПУ ім. М.П. Драгоманова, зокрема, Трикіну Олександру Івановичу, адже інформація наразі є доступною людям із обмеженими можливостями.

Дякуємо за активну участь і нашим колегам з Кіровоградського державного педагогічного університету ім. В. Винниченка та з Полтавського університету економіки і торгівлі.
Відділ академічної мобільності.




Прес-центр
Інформаційно-обчислювальний центр університету

© Всі права захищені 1995-2024