Новини

 

Грантовий проект Інституту журналістики

09.11.2011
Інститут журналістики отримав фінансування від Міжнародного фонду «Відродження» для продовження роботи над проектом «Підвищення якості фахової освіти з новітніх медіа та комунікаційних технологій у регіональних навчальних закладах» (керівник проекту к. філол. н., доцент кафедри електронних видань і медіадизайну Вікторія Шевченко) на 2011-2012 навчальний рік, в рамках якого проводяться тренінги для викладачів вищих навчальних закладів України з новітніх технологій у медіа.
В перший рік виконання проекту (бюджет проекту 119090 грн., з них фінансування МФВ 74 390 грн.) було проведено оглядовий семінар «Фахова підготовка журналістів та редакторів нових медіа: засади та проблеми», 4 цикли з 26 тренінгів (2 з них – виїзні), конференцію з новітніх медіа та комунікаційних технологій «Інтернет-мережа і сучасна журналістика як єдиний комунікаційний простір». На конкурсній основі для участі в проекті відібрано 22 викладачі, що спеціалізуються на даній проблематиці, з 16 регіональних вишів із Маріуполя, Луганська, Черкас, Бердянська, Сум, Львова, Кіровограда, Запоріжжя, Одеси та Києва. Наша ініціатива сприяла налагодженню тісних зв’язків між регіональними вищими навчальними закладами, що готують спеціалістів із комунікаційних технологій, з одного боку, та фахівцями-практиками, які охоче відгукнулися на пропозицію до плідної співпраці й обміну досвідом, з іншого. Тренінги проводити відомі фахівці з новітніх медіа та комунікаційних технологій:
 керуючий партнер порталу онлайн-радіо та супутніх сервісів «M Joy», керівник «Українсько-Польської РадіоШколи» Роман Заяць,
 український письменник, перекладач, літературтреґер, дизайнер Ілля Стронґовський,
 засновник ГО «Інтернет ініціативи», директор агенції цифрових комунікацій «Social Media» Ярослав Ажнюк,
 журналіст, кореспондент Інтернет-часопису «Обозреватель» Анатолій Яворський,
 письменник, веб-аналітик, фахівець з пошукових систем в Інтернеті Антон Санченко,
 директор і власник маркетинг-консалтингової агенції «Business2People», компанії «AdViral», директор і співвласник цифрової групи «OMG!» Антон Білецький,
 директор агентства «Brandcom» Артем Зелений,
 генеральна директорка консалтингової компанії «Михайлов і Партнери. Україна» Марина Стародубська,
 директорка аґенції HOSHVA PR Оксана Гошва,
 співзасновник і головний редактор Порталу громадянської журналістики «ХайВей», креативний директор компанії Fine web Сергій Даниленко,
 співзасновник компанії-розробника додатків для мобільних платформ «Stanfy» Павло Башмаков,
 консультант центру для випускників вишів Alumniportal Deutschland в Україні Олександр Беляков,
 головна редакторка порталу «Tochka.net» Михайлина Скорик,
 тренер програм нових медіа МГО «Інтреньюз-Україна» Андрій Маштаков,
 керівник програм нових медіа «Інтерньюз-Україна», керівник проекту «MediaNext» Віталій Мороз
 президент компанії «GrowthUP Incubator» Денис Довгополий,
 викладачі кафедри електронних видань і медіадизайну Інституту журналістики Олексій Ситник, Павло Салига й Артем Захарченко.
З метою професійного зростання фахівців та максимального поширення інформації в рамках проекту в 2010-2011 роках було створено сайт Ресурсно-консультаційного центру (http://www.newmedia.univ.kiev.ua). Цей ресурс відіграв роль осередку взаємодії між вищими навчальними закладами, які ведуть дослідження нових медіа та комунікаційних технологій. Центр акумулював інформацію про нові медіа й заходи щодо підвищення кваліфікації фахівців, сприяв обміну досвідом. Вся інформація щодо роботи центру, учасників проекту та тренерів, програми тренінгів, відеозапис тренінгів розміщено на сайті ресурсно-консультаційного центру.
З грудня 2010 р по липень 2011 року було проведено тренінги на такі теми:
 «Якщо вас немає в Інтернеті, вірогідно, що вас взагалі немає…» Марини Стародубської,
 «Мультимедіа в Інтернеті: на прикладі аудіоінформації» Романа Зайця,
 «Як нові медіа трансформують суспільство» Ярослава Ажнюка,
 «Мобільні пристрої в роботі журналіста і редактора» Павла Башмакова,
 «Інтернет-мистецтво» Артема Захарченка,
 «Реклама в Internet» Антона Белецького,
 «Онлайн-інструменти в роботі журналіста-редактора» Сергія Даниленка,
 «Пошукові системи» Антона Санченка,
 «Інтернет-субкультура» Іллі Стронґовського,
 «Специфіка подачі Інтернет-матеріалів» Анатолія Яворського,
 «Нові тенденції в Інтернет-журналістиці: універсальність та конвергентність» Михайлини Скорик,
 «PR в епоху тотальної діджиталізації» Оксани Гошви,
 «Мультимедіа в інтернеті: на прикладі відеоінформації» Антона Білецького,
 «Активні методи викладання новітніх медіа» Олександра Белякова,
 «Аналіз інформаційних потоків» Артема Захарченка,
 «Управління інтернет-користувачами» Анни Адом,
 «Старт-ап інтернет-видання» Дениса Довгополого,
 «Маркетинг у соціальних мережах» Артема Зеленого,
 «Веб-дизайн» Руслана Вербового,
 «Веб-дизайн» Олексія Ситника.
 «Активні методи викладання новітніх медіа» Вікторії Шевченко.
 «Веб-дизайн: WYSIWYG» Олексія Ситника .
 «Інформаційна агенція за 4 години» Руслана Вербового і Гліба Семенюка.
 «Авторське право в Інтернеті» Катерини Горської.
 «Розробка брендових сайтів» Павла Салиги.
 «Композиція видання» Вікторії Шевченко.
Узагальнюючи досвід виконання проекту, слід зазначити, що було налагоджено професійні зв’язки з вищими навчальними закладами України, що готують спеціалістів із комунікаційних технологій з метою обміну досвідом і створенням єдиного комплексу навчальних програм дисциплін з новітніх медіа, які у вересні 2011 року були затверджені на Науково-методичній комісії з журналістики. Концепції навчальних програм відображають основні аспекти нових медіа, новітні тенденції ринку і є необхідними для підготовки майбутніх журналістів, видавців, піарників та рекламників.
Мета проекту − на базі новоствореного Консультаційного ресурсного центру нових медіа створити умови для підвищення якості підготовки фахівців із нових медіа та новітніх комунікаційних технологій у регіональних навчальних закладах України шляхом інформування про події в даній галузі, проведення семінарів, майстер-класів, круглих столів, лекцій з інтернет-журналістики, нових медіа; організації виїзних майстер-класів з нових медіа та комунікаційних технологій; налагодження співпраці між вищими навчальними закладами, що готують фахівців з комунікаційних технологій, журналістики, видавничої справи, соціальних комунікацій та медіадизайну задля узгодження навчальних програм з нових медіа; розробка єдиних програм курсів дисциплін, що викладаються в межах підготовки спеціалістів з нових медіа та комунікаційних технологій у навчальних закладах – повністю виконана. Важливим результатом є привернення уваги керівництва вищих навчальних закладів до нової комунікативної галузі, необхідність трансформувати підходи до викладання дисциплін, присвячених новітнім медіа.
Отже, Інститут журналістики продовжує підвищувати фаховий рівень викладачів з новітніх технологій у медіа.


Інформаційно-обчислювальний центр університету

© Всі права захищені 1995-2024