Новини

 

В Університеті обговорили інноваційні аспекти шкільної гуманітарної освіти

07.12.2018

В Інституті філології КНУ імені Тараса Шевченка організували ІІІ науково-методичний семінар «Лінгводидактика в загальноосвітній школі України: інтеграція науки і практики».

 

Захід відбувся 30 листопада 2018 року, ініціаторами його проведення виступили співробітники кафедри методики викладання української та іноземних мов і літератур. Учасники семінару, доповідачі, студенти й усі зацікавлені темою зібралися в мистецькій залі Інституту філології КНУ. Упродовж роботи семінару кращі вчителі київських шкіл із поглибленим вивченням української та іноземних мов ділилися особистим досвідом проведення інноваційних занять для сучасних учнів.

Із вітальним словом до присутніх звернувся завідувач кафедри методики викладання української та іноземних мов і літератур, професор В’ячеслав Шовковий. Науковець відзначив, що студентська зацікавленість фахом учителя-гуманітарія постійно зростає, а подібні заходи сприяють налагодженню партнерських відносин поміж представниками університетського й шкільного середовищ. Професорка Олеся Любашенко наголосила на важливості місії освітянина-філолога як рушія важливих суспільних процесів. Подібний підхід, на думку викладачки Інституту філології, є особливо цінним за часів налагодження Міністерством освіти і науки України роботи нової української школи.

Одним із перших на семінарі виступив випускник Інституту філології КНУ, кандидат філологічних наук, учитель української мови та літератури (вища категорія) у НВК «Новопечерська школа» Ігор Хворостяний. Науковець поділився з присутніми цікавими міркуваннями щодо скептичності сучасних підлітків і методів подолання подібних тенденцій. Зокрема, Ігор Хворостяний порадив педагогам прагнути завжди залишатися цікавими для сучасних школярів і не оминати увагою їхні прагматичні запитання. На думку вчителя, провідним навчальним принципом для кожного освітянина має стати «мета, кроки, план дій», що дозволить досягнути визначених амбітних цілей за допомогою поступового їхнього опрацювання. Також Ігор Хворостяний звернув увагу присутніх на потребу пам’ятати, що кожен вихованець потребує відпочинку задля відновлення балансу життєвих сил, тому й навчання повинно дарувати дітям задоволення й позитивні емоції.

Випускниця Інституту філології КНУ 2015 року, літературна менеджерка, кураторка фестивалів «Гогольфест» і «Книжкового Арсеналу», учителька НВК «Новопечерська школа» Анастасія Євдокимова зосередилася на альтернативі шкільного контролю з українського писемного мовлення. На думку пані Анастасії, універсальним варіантом може стати написання вихованцями творчих есе з певних тем. Фантазія учнів, як свідчить досвід Анастасії Євдокимової, є невичерпною, тому вони охоче вигадують діалоги з Гаррі Поттером, редагують інтерв’ю з персонажами популярного серіалу «Школа», створюють твіттер Тараса Шевченка або ж ведуть фейсбук-сторінку Чіпки Варениченка. Наприкінці свого виступу вчителька порадила учасникам семінару корисні освітні платформи, якими користується й сама.

Також у роботі семінару взяли участь Людмила Гончарук, учителька Київського ліцею «ЕКО» №198, Вікторія Тарасенко, викладачка гімназії № 117 ім. Лесі Українки, Діана Мельникова, сучасна письменниця й учителька СЗШ № 35 та Оксана Ющенко, викладачка Спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 207 з поглибленим вивченням англійської мови. Студенти Інституту філології КНУ мали нагоду поставити цим відомим фахівцям свої запитання щодо майбутньої професії, її освітніх переваг і труднощів подальшої роботи. Учасники семінару взяли активну участь у практичній частині семінару, проходили фахові тестування й здобували корисні знання, уміння та навички.

Наприкінці заходу запрошені вчителі, викладачі кафедри й студенти підсумували, що вчитель-філолог повинен бути креативним і багатогранним наставником, що отримує задоволення від навчання й прагне порозумітися зі своїми вихованцями.

 

За матеріалами Юлії Кузьменко,

знімки – Валерій Попов,

Відділ зв’язків із громадськістю ІФ

 

Центр комунікацій

Інформаційно-обчислювальний центр університету

© Всі права захищені 1995-2024