Новини

 

Лайл Кауфман про еволюцію американської освіти

03.03.2016
1 березня 2016 р. доктор Лайл Кауфман (США) прочитав на історичному факультеті лекцію: «ЕВОЛЮЦІЯ АМЕРИКАНСЬКОЇ СИСТЕМИ ОСВІТИ: 1954-1990». Мова викладання – англійська.

Містер Кауфман розповідав про зміни, що відбулися в системі освіти США від 1954 року до сьогодні. Відомо, що в 1950-х роках панували думка про зверхність білої раси над усіма іншими та ідея соціального Дарвінізму. Це призвело до сегрегації. Сегреговане суспільство стало основою для сегрегації освіти, тому були створені окремі школи для білих та чорних, а діти з особливими потребами взагалі не допускалися до освітніх закладів.

«У Америки темна історія освіти», – сказав містер Кауфман. Одним з найяскравіших прикладів цього є існування Віллоубрукської школи в Статен Айленді, Нью-Йорк. Вона була школою для небажаних дітей. Дітей з особливими потребами, чиї батьки не хотіли і не могли з ними впоратися. Дітьми нехтували, їх прив’язували до ліжка, залишали лежати на брудній підлозі. Велика кількість американців не підозрювала про існування подібних шкіл до тих пір, поки молодий журналіст Геральдо Рівера не знайшов спосіб потрапити до Віллоубрука. Він зробив фотознімки та відео того, що насправді відбувалось у стінах школи і опублікував їх у газетах та на телебаченні. «Пахло брудом, – писав Рівера. – Пахло хворобами та пахло смертю»

Це призвело до підвищення суспільного невдоволення. Крім того 50-ті роки стали часом розвитку руху за громадянські права. Під керівництвом Мартіна Лютера Кінга в 1960-х рух досяг своєї мети: рівності для людей різного кольору шкіри та соціального статусу. Слідом за ним розпочався інший рух – рух за громадянські права для інвалідів. Надихнувшись перемогою Мартіна Лютера Кінга, рух проходив під гаслами «Ми подолаємо» та «Несправедливість десь – це загроза справедливості скрізь». Врешті решт, рух довів, що всі діти повинні вчитися, і всі вони мають право на те, щоб здобувати належну освіту.

Сьогодні в США існують інтегровані класи для дітей з різним кольором шкіри, національністю та станом здоров’я. Крім того практикується командне навчання, коли один з вчителів навчає звичайних дітей, а інший дублює інформацію для дітей з особливими потребами. Містер Лісл Кауфман вірить, що єдиний шлях до подолання дискримінації – це той, що починається з навчання дітей у школах, з того, що хоч ми і різні, але всі люди рівні.



















Інформаційно-обчислювальний центр університету

© Всі права захищені 1995-2024