Новини

 

В університетських музеїв велике майбутнє

28.01.2013
25 січня представників університетських музеїв в числі інших було запрошено на спеціалізований семінар-лекцію «Бачення музею ззовні: потреби і очікування публіки». Семінар організовано в рамках проекту «Динамічний музей», створеного Фондом «РозвитокУкраїни» за напрямком «Культурненадбання», якиймає на метіпідтримкумузеївУкраїни. Черговий семінар відбувся в Національному художньому музеї України. Лектором виступив КсерксМазда (Великобританія) – голова відділу освіти та взаємодії з аудиторіями Британського музею в Лондоні. Доповідач має великий досвід роботи в музеях наукового профілю: 1992 – закінчив Кембриджський університет, має ступінь доктора природничих наук в галузі хімії. 1992 – 2005 – очолював напрям доступу до колекцій у Музеї науки (ScienceMuseum) в Лондоні. Займається викладацькою і тренінговою роботою у Великобританії, а також у Туреччині, Словенії, Словаччині, Італії, США, Катарі, Ірані, Сирії, Індонезії. Читав курс для провідних музейних спеціалістів Індії за підтримки Уряду Індії. Тренер і наставник майбутніх музейних керівників у Великобританії. Зовнішній екзаменатор університетських програм з музеєзнавства.
Британський музей для покращення своєї роботи і сприяння виконання місії «приваблювати, залучати і впливати» нещодавно провів ґрунтовне статистично-психологічне дослідження питання «чому і навіщо сьогодні люди приходять до музею». Розглядались мотивації (соціальна, інтелектуальна, емоційна і духовна), поведінка відвідувачів, рівні залученості, інтерес до інформаційних панелей та ключових об’єктів показу, зв'язок між мапою особистих інтересів відвідувача та розумінням термінології певних розділів музею. Висновки проведеного дослідження здивували навіть досвідчених фахівців музейної сфери – незважаючи на розвиток інформаційних технологій та можливостей віртуального доступу до багатьох колекцій, число відвідувачів музеїв невпинно збільшується, причому інтелектуальна складова мотивації відвідувань збільшується. Люди прагнуть побачити на власні очі предмети, про які читали в мережі Інтернету, дослідники шукають підтвердження своїх гіпотез в музеях. Крім того, все більший відсоток відвідувачів приходить до музею за самоосвітою. Багато хто шукає в музеях відчуття особистої залученості або ідентичності, приходять, щоб відчути яким було минуле, серед іншого і минуле науки. Це надихає музейних працівників на нові ідеє якнайкраще і повніше познайомити суспільство з культурним надбанням, в тому числі і науковим.
Відповідаючи на одне з питань, пан Мазда наголосив, що за університетськими музеями у світі велике майбутнє, саме вони можуть і повинні задовольнити потреби суспільства в самоосвіті. Їх варто залучати до дистанційного навчання, їхні фонди і колекції можуть з успіхом використовуватися у викладанні наукових дисциплін як вищої так і середньої освіти. В час, коли активно обговорюються можливості онлайн-освіти це дуже актуально. Хочеться вірити, що і наші наукові колекції, що збиралися багатьма поколіннями науковців певних галузей, не згинуть у небутті, а будуть з успіхом вивчені та використані на благо суспільства.
Лілія Казанцева
н. сп. Астрономічної обсерваторії,
зав. Астрономічним музеєм



Прес-центр
Інформаційно-обчислювальний центр університету

© Всі права захищені 1995-2024