Новини

 

Разом до позитивних змін!

09.12.2011


8 грудня 2011 року в стінах Жовтого корпусу відбулася, дійсно, знакова подія. Вірніше, знаковою вона була для чималої кількості людей, які вивчають і викладають східні мови.

В рамках проведення серії круглих столів із питань поліпшення якості освіти на кафедрах відбулася зустріч викладачів та студентів відділення сходознавства Інституту філології КНУ. Заступник директора Інституту філології, завідувач кафедри Китайської, корейської та японської філології Бондаренко Іван Петрович, виголосив проблему, що останнім часом почала все серйозніше турбувати керівництво: «На сьогодні Університет Шевченка є лише четвертим у списку тих, куди хочуть вступати абітурієнти. Інститут філології завжди готував висококваліфіковані кадри, проте останні результати незалежних тестів на рівень знання мов (тут – східних) показали неконкурентоспроможність наших студентів порівняно із студентами інших ВНЗ. Під час обговорення на останньому засіданні кафедри ми намагалися зрозуміти, в чому полягає причина такого спаду. Проте, ми розуміємо, що в даній ситуацій нам не впоратись без думки студентів.»
Засідання почалося із огляду результатів анонімного анкетування, проведеним серед студентів старших курсів за ініціативи викладача кафедри Китайської, корейської та японської філології, Асадчих Оксани Василівни. Проаналізувавши та узагальнивши відповіді студентів, стало зрозуміло, що основною проблемою, яку виокремили 99% опитаних студентів, була недостатня кількість годин із профілюючої мови, а також нестача предметів, що безпосередньо стосувалися б профілю. І це в той час, коли кількість годин, виділених на загальні дисципліни значно перевищує потребу в них. Окремо була розглянута якість викладання англійської мови для студентів східного відділення, оскільки для більшості із них вона є другою профілюючою.
Додаткові проблеми були озвучені під час живої дискусії, в якій головним чином брали участь студенти різних кафедр сходознавчого напрямку. Виявилося, що велика кількість студентів не задоволена якістю викладання профілюючих предметів. Зокрема, ця проблема гостро стосувалася далекосхідних мов, в яких наявне ієрогліфічне письмо. Через недостатню кількість годин матеріал вивчається дуже швидко і поверхово. Студентам не вистачає практики, не вистачає вправ на усне мовлення, пояснень граматики та ієрогліфіки, мало уваги приділяється закріпленню та перевірці матеріалу, багато залишається для самостійного опрацювання.
Усі ці питання та багато інших були почуті та прийняті до уваги викладачами, завідувачами кафедри і представником навчальної частини, яка також була присутня на зборах. Зрозумілим стало лише одне - проблеми є, і їх більше, ніж ми уявляли. Але незаперечним позитивом є те, що керівництво, викладачі та студенти вчасно виявивши недоліки готові співпрацювати задля їх подолання та досягнення бажаного результату!
студентка 3 курсу, японської філології Тишкевич Єлизавета


Прес-центр
Інформаційно-обчислювальний центр університету

© Всі права захищені 1995-2024