Новини

 

В Київському національному університеті імені Тараса Шевченка пройшла апробація тесту на загальну навчальну компетентність

16.09.2011

Загальновідомо, що забезпечення належного рівня якості вищої освіти значною мірою залежить від процесу відбору талановитої молоді на навчання у ВНЗ. Існуюча система вступу на навчання за предметними тестами, безумовно, зробила величезний крок вперед в плані забезпечення прозорості вступної кампанії порівняно з домінувавшою десятиліттями практикою вступу за результатами іспитів. Водночас, як і вступні іспити, система відбору за предметними тестами не найкращим чином вирішує завдання забезпечення принципу справедливості - рівень навчальних досягнень якій демонструють абітурієнти значною мірою залежить від можливостей доступу до якісної середньої освіти (рівень школи, кваліфікація вчителів, репетиторів тощо). Ще більшою проблемою є недостатній, на думку представників багатьох ВНЗ, рівень ефективності системи відбору за предметними тестами: оприлюднені на наукових конференціях і круглих столах результати локальних моніторингів (у тому числі проведені в нашому університеті) успішності студентів які поступали на навчання за сертифікатами з предметних тестів показують відверто низький рівень кореляції балів сертифікатів із здатністю молодих людей опановувати програму підготовки. Саме це є основною причиною постійного вдосконалення умов вступу на навчання - збільшення кількості предметних сертифікатів, врахування середнього балу атестату, преференції переможцям олімпіад тощо. Кожне з таких нововведень викликає численні, значною мірою виправдані, нарікання, а ефективність системи відбору залишається невисокою.
Альтернативним шляхом вирішення завдання забезпечення максимально можливого рівня ефективності, справедливості і прозорості процесу відбору на навчання у ВНЗ є запровадження тестів на загальну навчальну компетентність – практика застосування таких тестів пройшла успішне випробовування часом у США (SAT), Великобританії, Австралії, Швеції тощо.
У 2011/2012 навчальному році Київський національний університет імені Тараса Шевченка, як один з флагманів вищої освіти України, відчуваючи особливу відповідальність за забезпечення якості підготовки фахівців в нашій державі, охоче пристав на пропозицію Українського центру оцінювання якості освіти щодо проведення педагогічного експерименту із запровадження розробленого робочою групою Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України тесту загальної навчальної компетентності. В період з 14 по 16 вересня 2011 року в корпусі механіко-математичного факультету Науково-методичним центром організації навчального процесу було організовано тестування студентів 450 першокурсників з усіх напрямів за якими здійснюється підготовка в університеті. Тестування спрямоване на оцінку: рівня комунікації рідною та іноземною мовою; математичної грамотності; базової предметної компетентності у природничих науках; навчальної компетентності; інформатичної, міжособистісної, підприємницької і культурної компетентності. Науково-педагогічний колектив університету щиро сподівається що результати педагогічного експерименту, який проводиться УЦОЯО на загальнодержавному рівні, дозволять вдосконалити процес відбору на навчання і сформувати по-справжньому справедливу, прозору і ефективну систему вступу до ВНЗ.


Прес-центр

http://cebep.biz/vodonagrevatel-polaris-polaris-ps-50v Більше фото: www.facebook.com/kyiv.university
Інформаційно-обчислювальний центр університету

© Всі права захищені 1995-2024