Новини |
Tweet |
В Київському національному університеті імені Тараса Шевченка пройшла апробація тесту на загальну навчальну компетентність |
|
---|---|
Загальновідомо, що забезпечення належного рівня якості вищої освіти значною мірою залежить від процесу відбору талановитої молоді на навчання у ВНЗ. Існуюча система вступу на навчання за предметними тестами, безумовно, зробила величезний крок вперед в плані забезпечення прозорості вступної кампанії порівняно з домінувавшою десятиліттями практикою вступу за результатами іспитів. Водночас, як і вступні іспити, система відбору за предметними тестами не найкращим чином вирішує завдання забезпечення принципу справедливості - рівень навчальних досягнень якій демонструють абітурієнти значною мірою залежить від можливостей доступу до якісної середньої освіти (рівень школи, кваліфікація вчителів, репетиторів тощо). Ще більшою проблемою є недостатній, на думку представників багатьох ВНЗ, рівень ефективності системи відбору за предметними тестами: оприлюднені на наукових конференціях і круглих столах результати локальних моніторингів (у тому числі проведені в нашому університеті) успішності студентів які поступали на навчання за сертифікатами з предметних тестів показують відверто низький рівень кореляції балів сертифікатів із здатністю молодих людей опановувати програму підготовки. Саме це є основною причиною постійного вдосконалення умов вступу на навчання - збільшення кількості предметних сертифікатів, врахування середнього балу атестату, преференції переможцям олімпіад тощо. Кожне з таких нововведень викликає численні, значною мірою виправдані, нарікання, а ефективність системи відбору залишається невисокою. Альтернативним шляхом вирішення завдання забезпечення максимально можливого рівня ефективності, справедливості і прозорості процесу відбору на навчання у ВНЗ є запровадження тестів на загальну навчальну компетентність – практика застосування таких тестів пройшла успішне випробовування часом у США (SAT), Великобританії, Австралії, Швеції тощо. У 2011/2012 навчальному році Київський національний університет імені Тараса Шевченка, як один з флагманів вищої освіти України, відчуваючи особливу відповідальність за забезпечення якості підготовки фахівців в нашій державі, охоче пристав на пропозицію Українського центру оцінювання якості освіти щодо проведення педагогічного експерименту із запровадження розробленого робочою групою Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України тесту загальної навчальної компетентності. В період з 14 по 16 вересня 2011 року в корпусі механіко-математичного факультету Науково-методичним центром організації навчального процесу було організовано тестування студентів 450 першокурсників з усіх напрямів за якими здійснюється підготовка в університеті. Тестування спрямоване на оцінку: рівня комунікації рідною та іноземною мовою; математичної грамотності; базової предметної компетентності у природничих науках; навчальної компетентності; інформатичної, міжособистісної, підприємницької і культурної компетентності. Науково-педагогічний колектив університету щиро сподівається що результати педагогічного експерименту, який проводиться УЦОЯО на загальнодержавному рівні, дозволять вдосконалити процес відбору на навчання і сформувати по-справжньому справедливу, прозору і ефективну систему вступу до ВНЗ. Прес-центр Більше фото: www.facebook.com/kyiv.university |
© Всі права захищені 1995-2024