Новини

 

До уваги кураторів та заступників деканів з виховної роботи. Інструктивні листи МОН України

16.01.2009
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
від 22.12.08 № 1/9-823

Керівникам вищих навчальних закладів

Про збереження репродуктивного здоров 'я дітей, учнівської та студентської молоді

Міністерство освіти і науки України звертає увагу керівників органів управління освітою всіх рівнів на необхідність посилення уваги до інформаційно-освітньої діяльності щодо збереження репродуктивного здоров'я дітей, учнівської та студентської молоді і повідомляє наступне.
До Прем'єр-міністра України Ю.В.Тимошенко звернувся Митрополит Київський і всієї України, Предстоятель Української Православної Церкви Володимир і висловив своє занепокоєння проблемою штучного переривання вагітності жінок у нашій країні, адже для кожного свідомого християнина зрозуміло, що аборт - це вбивство.
Згідно з даними офіційної статистики, в Україні за останні 15 років через аборти було вбито більш ніж 8,5 млн.осіб.
За інформацією Міністерства охорони здоров'я України у розвинутих країнах Європи вже майже десять років не спостерігається випадків переривання вагітності у дітей віком до 14 років. Надзвичайно прикро, що в Україні у 2007 році здійснено 84 аборти у дівчаток віком до 14 років; 4 тис. 089 абортів у дівчат віком від 15 до 17 років та біля 170тис. у жінок віком 18-35 років.
Гостропроблемними наслідками не лише особистісного, але й соціального значення обертається легковажне ставлення частини дітей та молоді до шлюбу, створення сім'ї та безпечних статевих стосунків. В Україні післяабортні ускладнення реєструються в 40-70 відсотків жінок, що негативно впливає на загальний стан їх здоров'я і може бути однією з основних причин подальшого порушення репродуктивної функції.
Міністерство освіти і науки України виходить з того, що навчальні заклади не можуть і не повинні стояти на узбіччі протистояння Добра і Зла, гуманізму і жорстокості. Використовуючи величезний творчий потенціал освітян, необхідно не лише навчати, власне, передавати певну суму знань, а й виховувати юнь на засадах загальнолюдських цінностей про моральну чистоту, цнотливість, честь і гідність.
З метою підтримки традицій вшанування сімейних цінностей та сприяння духовній єдності поколінь, поваги до батьків, збереження родинних традицій у навчальних закладах доцільно влаштовувати свята з відзначення Дня Матері, Батька, Дідуся і Бабусі, родинні свята "Мій родовід", "Мамина пісня", "Шануй матір свою, шануй батька свого", "Тепло отчого дому", "Мої найдорожчі люди", "Сімейні обереги", "Родина - перша школа" та інші.
Для проведення інформаційно-освітньої роботи щодо морального, статевого виховання дітей та молоді радимо активніше співпрацювати із батьківською громадськістю, медичними установами, релігійними та громадськими організаціями.


Заступник Міністра
П.Б.Полянський


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
від 16.12.08 № 1/9-806
Керівникам вищих навчальних закладів

Про проведення заходів з профілактики поширення ксенофобських і расистських проявів серед дітей, учнівської та студентської молоді.


Міністерство освіти і науки України стурбоване проявами насильства на расовому та етнічному ґрунті, які поширюються в нашому суспільстві в останні роки і звертає увагу керівників органів освіти на необхідність проведення профілактичної роботи щодо запобігання поширенню ксенофобських і расистських проявів та створення в навчальних закладах атмосфери нетерпимості до проявів жорстокості, расизму, а також виховання у дітей, учнівської та студентської молоді таких якостей, як толерантність, терпимість та доброзичливість.
Для проведення просвітницьких заходів доцільно залучати органи внутрішніх справ, юстиції, у справах сім'ї, молоді та спорту, національностей та релігій, а також місцеві та міжнародні неурядові організації, які опікуються питаннями протидії ксенофобії, міжетнічної та расової нетерпимості.
Принагідно надсилаємо для використання інформаційні матеріали, підготовлені Інститутом інноваційних технологій та змісту освіти.
Про проведену роботу інформувати щоквартально до 20 числа останнього місяця кварталу.
Заступник Міністра
П.Б.Полянський
Методичні рекомендації класним керівникам, вихователям, кураторам, психологам, іншим педагогічним працівникам щодо просвітницької роботи з попередження поширення ксенофобських і расистських проявів серед дітей, учнівської та
студентської молоді


На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 06.08.2008р. №11273/11/1-08 (п. 11. Плану заходів щодо протидії проявам ксенофобії, расової та етнічної дискримінації в українському суспільстві) загальноосвітні, позашкільні, професійно-технічні та вищі навчальні заклади повинні здійснювати просвітницьку роботу з попередження поширення ксенофобських і расистських проявів серед дітей, учнівської та студентської молоді.
Ксенофобія - (в перекладі з грецької ксено - чужий; фобе - страх) хворобливий стан, що виявляється у нав'язливому страху перед незнайомими людьми, ненависть до чогось, когось чужого, ворожість або страх стосовно іноземців.
Зауважимо, проблема насильства на расовому та етнічному ґрунті у нашому суспільстві значно посилилася за останні роки. У 2005 році активізувалася «діяльність» різноманітних молодіжних неформальних об'єднань - скінхедів (в перекладі з англійської - «бритоголові»), які агресивно та войовничо налаштовані і по сьогоднішній день. Використовуючи нацистську символіку, молоді люди здійснюють напади на осіб неслов'янської зовнішності - вихідців з Африки, Азії, Близького Сходу, Кавказу тощо. Жертвами нападів стають іноземні студенти, біженці та іммігранти, туристи, бізнесмени, працівники посольств та члени їх родин. Наприклад, у 2006 році зафіксовано 16 нападів, два з яких закінчилися смертю жертв, а у 2007 році - 90 нападів, у яких загинуло 5 осіб. У 2008 році постраждало 45 іноземців, 8 з яких загинуло.
Найбільш чисельні групи скінхедів були зафіксовані у містах Києві, Дніпропетровську, Запоріжжі, Львові, Севастополі, Чернігові та АР Крим. За попередніми даними в Україні нараховується до 1500 осіб віком 14-27 років, що входять до скінхедівських груп, серед яких 30 раніше засуджених. Групи не мають чіткої організаційної структури та нараховують від 20 до 50 осіб.
Викликає занепокоєння той факт, що починаючи з 2005 року, Українська націонал-трудова партія організовує і регулярно проводить у Харкові та Львові закриті фестивалі неонацистських музичних гуртів з піснями відверто расистського характеру. Протягом 2007 року у містах Києві та Харкові організація «Патріот України» провела серію маршів зі смолоскипами, використовуючи ксенофобські та расистські гасла. Крім того, не менше 30 веб-сайтів неонацистського та ультра-націоналістичного характеру постійно діють в Інтернет-мережі (Радикальний Український Націоналізм, Сайт справжніх патріотів, Nachtigall, Bloodі & Honour Ukraine тощо).
У 2005-2007 роках відповідно до статті 161 Кримінального кодексу України було порушено 7 кримінальних справ за напади на іноземців.
Зростання насильства на расовому ґрунті змусило Міністерство закордонних справ України ввести окрему посаду Посла з особливих доручень з питань протидії расизму, ксенофобії та дискримінації. В Службі Безпеки України створено окремий підрозділ із виявлення та припинення дій, спрямованих на розпалювання расової чи національної ворожнечі. Міністерство внутрішніх справ України підготувало «План заходів МВС України щодо протидії расизму на період до 2009 року». У містах Києві, Одесі, Львові та Луганську у 2008 році почали діяти спеціальні підрозділи кримінального розшуку для боротьби з насильницькими злочинами расистського характеру.
Ситуація, що склалася, вимагає від органів законодавчої, виконавчої та судової влади підготувати та ухвалити базовий антидискримінаційний закон, який містив би усі необхідні визначення, перелік ознак, за якими забороняється дискримінація, і механізми захисту від неї, підвищив відповідальність за протидію дискримінації, запроваджував спеціальний анти дискримінаційний орган.
Зазначимо, базовим документом, спрямованим на захист прав і свобод дітей, є «Конвенція про права дитини», схвалена Генеральною Асамблеєю ООН 20 листопада 1989 року і ратифікована Верховною Радою України 27 лютого 1991 року. У Преамбулі «Конвенції про права дитини» відзначено, що «Організація Об'єднаних Націй у Загальній декларації прав людини і Міжнародних пактах про права людини проголосила і погодилася з тим, що кожна людина має володіти всіма зазначеними в них правами і свободами без будь-якої різниці за такими ознаками, як раса, колір шкіри, стать, мова, релігія, політичні чи інші переконання, національне чи інше походження, майновий стан, народження чи інші обставини».
Майже 60 років тому, 19 грудня 1948 року державами-учасницями ООН була прийнята Універсальна Декларація Прав Людини (УДПЛ), Преамбула якої говорить, що «... визнання гідності та рівних і невід'ємних прав усіх членів людської сім'ї є запорукою свободи, справедливості та миру в світі».
Особливо слід наголосити, методологічною основою теоретичних засад виховання учнів (студентів) є ідеологія українського державотворення, орієнтована на входження України в співтовариство цивілізованих держав.
Зауважимо, у програмі «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» (колектив авторів), Навчальна книга - Богдан, 2008р. зазначено: «Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави виявляється у патріотизмі, національній самосвідомості, політичній культурі та культурі міжетнічних відносин...
Культура міжетнічних відносин передбачає поважання дітьми та учнівською молоддю прав людини; сформованість інтересу до представників інших народів; толерантне ставлення до їхніх цінностей, традицій, мови, вірувань; вміння виважено поступатися своїми інтересами на догоду етнічним та релігійним групам заради громадянської злагоди».
Головне завдання сучасних закладів освіти - виховання громадянина, формування у нього таких особистих якостей, які сприятимуть перетворенню нашого суспільства у життєспроможне, громадянське, демократичне та гуманне. Ці завдання можуть бути реалізовані авторитетними, високоосвіченими людьми, носіями високої загальної професійної, правової, політичної, інтелектуальної культури, за умов вільного розвитку особистості, залучення учнів, студентів до різноманітних видів творчої діяльності (науково-дослідної, культурно-просвітницької, правоохоронної тощо). Важливо працювати над збагаченням життєвого суспільно-історичного досвіду учнівської та студентської молоді шляхом залучення її до участі у відродженні забутих та створенні нових національних, культурних традицій нашого народу, інших націй і народностей.
Головними компонентами в просвітницькій роботі з попередження поширення ксенофобських і расистських проявів виступають глибокі знання про толерантність та певні навички розв'язання конфліктів. Знання допомагають переконати кожного в доцільності прийняття рішень і включають усвідомлення наслідків учинків, розуміння меж толерантності, а також інформацію про можливі й необхідні альтернативні дії. Важливо вчити долати непорозуміння шляхом спілкування; знайомити з особливостями та ризиком конфліктних ситуацій, надаючи, таким чином, можливість кожному індивіду контролювати свою поведінку. Пропонувати альтернативні способи врегулювання конфліктів і вчити застосовувати набуті знання в реальних ситуаціях.
Звертаємо увагу педагогічних працівників на необхідність створювати в закладах освіти України атмосферу нетерпимості до проявів жорстокості, расизму та ксенофобії, зокрема готувати та проводити заходи, спрямовані на виховання толерантності, терпимості до іншого, миролюбності, доброзичливості, готовності допомагати іншим. Значних результатів у проведенні просвітницької роботи з означених питань можна і необхідно досягти за умови ефективної організації навчально-виховного процесу: оптимального поєднання навчально-виховної роботи на уроках, лекціях тощо та у позанавчальній (позааудиторній) діяльності.
Зокрема, Базовий компонент дошкільної освіти в Україні тлумачить поняття «людство» як сукупність усіх людей, які населяють планету, як усвідомлення того, що народи світу прагнуть миру і щастя, процвітання рідної країни і всієї планети, турбуються про майбутнє дітей.
У дітей дошкільного віку розкриття етнічної багатоманітності світу доцільно починати з ознайомлення безпосередніми методами. Передусім слід ознайомити дітей з народами, які населяють країну та сусідні держави, а також із народами, що є носіями іноземної мови, яку діти вивчають у дошкільному навчальному закладі. Дошкільників, як правило, цікавлять казки, ігри, побут інших народів; залюбки вони спілкуються з представниками різних національностей.
Засоби і методи цієї роботи традиційні: розповіді вихователя; використання творів художньої літератури; показ народних іграшок, виробів народних майстрів, предметів побуту тощо; розглядання ілюстративного матеріалу (картин природи, історичних пам'яток тощо); ігрові заочні екскурсії-подорожі; узагальнюючі заняття, що підсумовують знання дітей про певну країну; листування з дошкільними закладами, зустрічі з представниками інших країн.
Безперечно, малюк не відразу починає зауважувати ознаки національної належності людей, особливо, коли йдеться про нації, які не мають помітних відмінностей у зовнішності, одязі, побутовій культурі. У середньому дошкільному віці інтерес дитини до явищ суспільного життя підводить її до усвідомлення певних виявів міжнаціональних стосунків. У цьому сенсі батьки і вихователі мають дбати, щоб дитина засвоювала норми міжнаціонального спілкування (співжиття) не стихійно, а цілеспрямовано, орієнтуючись на загальнолюдські моральні цінності. Формуванню доброзичливих міжнаціональних стосунків у дошкільному закладі сприяє доброзичливе, дружелюбне співжиття у групі, в якій є діти різних національностей.
Основними методами і формами реалізації завдань навчально-виховного процесу в загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах України є: бесіди, лекції про історію, культуру, звичаї та культурні взаємозв'язки, літературу і мистецтво різних народів і країн, диспути про культуру міжетнічних відносин. З питань правового виховання добре проводити дискусії, засідання «круглих столів» на теми: «Ми і закон», «Молодь і закон» тощо. Ініціатива у виборі форм, методів, засобів виховної діяльності належить класним керівникам, вихователям, кураторам академічних та керівникам навчальних груп.
Вважаємо за доцільне, педагогічним працівникам, зокрема, класним керівникам, систематично проводити таку політику відбору навчальних матеріалів, щоб в них був виражений історичний та сучасний досвід, проблеми та концепції різних культурних та етнічних груп. Зміст такої роботи повинен стати інтегрованою складовою частиною навчального матеріалу, а не лише його додатком.
Проводячи просвітницьку роботу щодо попередження жорстокості, ксенофобських і расистських проявів доцільно використовувати різноманітні форми виховної діяльності. Зокрема, застосування спеціальних інноваційних виховних технологій допоможе вихованцям краще усвідомлювати власний внутрішній світ, добиватися успіху в житті, не експериментувати з невідомим, що може мати негативні наслідки, а керуватися власними бажаннями й діями.
До таких технологій слід віднести тренінги. Адже особи, які проходять навчання за тренінговою програмою, отримують нові можливості змінити себе на краще, глибше зрозуміти власні почуття, думки і почуття іншої (не такої, як «Я» людини), навчитися керуватися ними, дотримуватися існуючих правил поведінки.
Зауважимо, навчання в тренінгових групах відкриває нові перспективи, дає учасникам радість спілкування, навички співпраці, дарує нових друзів. Позитивним є те, що тренінг - це завжди спілкування, ефективна форма опанування знаннями, уміннями, навичками, цікавий процес пізнання себе та інших. Рекомендуємо для посилення профілактичної роботи щодо попередження жорстокості, насильства та ксенофобії створювати тренінгові групи у кількості 15-20 осіб.
Одним із ефективних методів в системі виховання є рольова (ділова) гра. За допомогою серії рольових ігор можна в невимушеній ігровій ситуації набути досвіду засвоєння нових знань, умінь і навичок; проаналізувати альтернативні способи дій зміни ситуації на краще; відпрацювати певні види безпечної поведінки у соціумі; розпочати їх застосування на практиці; закріпити засвоєний матеріал та набути впевненості у своїх силах.
Доцільно наголосити, рольова гра належить до інтерактивних методів навчання і виховання. Тому перевагами від застосування інтерактивних ігор є стимулювання до опанування поведінковими навичками в суспільстві, сприяння активності всіх учасників гри, формування довіри та згуртованості, зниженню надмірної напруги, розв'язанню особистісних проблем вихованців.
Необхідно ретельно готуватися до проведення рольових (ділових) ігор: визначати та повідомляти тему не пізніше, ніж за 1-2, а в деяких випадках (в залежності від складності теми) - за 3-4 тижні до проведення; розподіл «ролей» доцільно проводити безпосередньо перед початком гри; враховуючи особливості та можливості учнів, бажано використовувати жеребкування серед учасників для розподілу «ролей».
Перед початком ділової гри буде доцільним вказати мету та поставити завдання перед учнями: спостерігати за діями кожного учасника для проведення аналізу та визначення допущених помилок; нагадати учням про існуючі морально-правові норми, що стосуються попередження жорстокості, ксенофобських і расистських проявів. Проведення підсумкового аналізу - обов'язкова складова кожної рольової (ділової) гри. Добре, коли такий аналіз проведуть самі учні під керівництвом педагога.
В позакласній та позашкільній роботі рекомендуємо залучати учнів до участі в благодійних заходах для людей з обмеженими можливостями, створювати команди з вирішення конфліктів (під керівництвом соціального педагога або психолога), проводити форуми рівних можливостей, засідання „круглих столів" з питань пов'язаних з нерівністю та дискримінацією, кулінарних ярмарків, виставок, конкурсів та фестивалів дружби, тижнів ООН) тощо.
Крім того, в загальноосвітніх навчальних закладах для просвітницької роботи з попередження поширення ксенофобських і расистських проявів серед дітей та учнівської молоді рекомендуємо залучати бібліотеки як майданчик постійного спілкування між представниками різних національних та етнічних груп. Бібліотеки, як культурні загальнодоступні та інформаційні центри, акумулюють та розповсюджують об'єктивну інформацію про міжкультурне співробітництво, виступаючи важливим ресурсом зміцнення та стабілізації міжнаціонального спілкування.
Вважаємо за доцільне, особливу увагу зосередити на проведенні виховних заходів з питань попередження ксенофобських і расистських проявів саме в гуртожитках, де проживають студенти-іноземці. Особи, які прибули на навчання в Україну з інших держав, мають більше знати про нашу країну, її історичне минуле та сучасне життя, її здобутки, прорахунки та перспективи розвитку тощо. В умовах вищих навчальних закладів рекомендуємо:
1. Організовувати проведення акцій, конференцій, семінарів, круглих столів, громадських слухань, дебатів з означеної проблеми за участі представників МЗС, СБУ, МВС, державних органів, міжнародних та громадських організацій, кореспондентів провідних ЗМІ.
2. Проводити години куратора в формі тренінгових занять з тем «Дізнайся про свої права», «Молодь проти расизму», «Толерантність врятує світ», «Насильство: аспекти виникнення, відповідальність, шляхи уникнення», «Толерантність - крок до свободи», а також акції присвячені Міжнародному дню боротьби за ліквідацію расової дискримінації (21 березня), Міжнародному дню проти фашизму, расизму, антисемітизму (9 листопада), Дню прав людини (10 грудня) тощо.
3. Розробити і впровадити факультатив «Уроки міжнаціональної толерантності», створювати сприятливий мікроклімат в студентському колективі, виховувати толерантне ставлення до студентів-іноземців, представників національних меншин, біженців, мігрантів.
4. Підготувати друковані інформаційні матеріали (брошури, підручники, листівки, плакати, емблеми тощо) з зазначеної проблеми і залучати до їх розповсюдження студентів.
5. Розробити анкети, соціологічні опитування з питань ставлення студентів до проблем ксенофобії та расизму.
6. З метою формування толерантних відносин залучати до участі в різноманітних культурно-мистецькі акціях, гуртках, творчих об'єднаннях українських та іноземних студентів.

Рекомендована література
1. Амонашвили Ш.А. Как живете, дети? Пособие для учителя.-М.:Просвещение,1986.
2. Бех И.Д. Нравственность личности: стратегия становлення.- Ровно, 1991.
3. Бех І.Д. особистісно-зорієнтоване виховання: Наук.-метод.посібник. -К.:ІЗМН, 1998.
4. Бєляєва І.П. Людини серед людей (етична грамота)// Розкажіть онуку.- 2003. -№2-3.-с.24.
5. Дмитренко О.Н. Поважати життя кожної людини // Розкажіть онуку.- 2002. -№1-2.- с.26.
6. Ионникова Н.К. Восприятие межкультурньїх различий в ситуации контакта культур. -// «Личность. Культура. Общество.» 2000. Том 2. Вьга. 3(4). - М. 2000.-С. 104-122.
7. Картунов О., Муцьккий П. Зародження та становлення галузі права. //Право України. - 2000. №'.
8. Конарева Л. Захистіть нас від жорстокості і від тих, хто може погано поводитися з нами // Дошкільне виховання. - 2001. - №6. - с.5.
9. Липицький В. Націоналізм, патріотизм і шовінізм // Сучасність. - 1992. - №6.
10. Маруховська О. Врегулювання етнополітичних конфліктів: наука та мистецтво. //Віче. - 1998. - №1. - С. 12-23.
11. Міграційні процеси у сучасному світі: Енциклопедія/ Під ред. Ю. Римаренко. -К.: Довіра, 1998.
12. Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи: Монографія / За ред. І.А. Зязюна/. - Київ, 2000.- С. 145-146.
13. Павленко Л.П. Я - людина серед людей // Розкажіть онуку. - 2003. - №4-4. -с. 64.
14. Політологія в Україні: стан та перспективи розвитку. - К., 2000.
15. Уткін О. До громадської злагоди через етнічний плюралізм. //Віче. - 2000. -№4. - С. 22-29.
16. Фельдман о. Виборча система і національні меншини. // Урядовий кур'єр. -20.02.2001. -№32.
17. Ходатянко Н.М. Захистіть мене від лиха і зла, бо я ще дитина мала // Розкажіть онуку. -2002. -315-16. -с. 18.
18. Шморгун О. Філософія суверенітету: чи вистоїть нація під натиском «хвиль історії»? // Українське слово. - К., 2000.

Дані соціологічного опитування, проведеного Державним інститутом розвитку сім'ї і молоді у 2007 році у всіх регіонах України, м. Києві та Автономній Республіці Крим.

Молоді громадяни України вважають, що :
необхідно бути дуже обережними у стосунках з людьми - біля 40% ;
більшості людей можна довіряти - 18%;
потрібно суворо обмежити кількість іноземних громадян, які приїздять в Україну працювати - 48%;
емігрантам у нашій країні необхідна підтримка - 36% (головні мотиви: співчуття цим людям -52%),
це в інтересах суспільства - 45%).

Розподіл відповідей на питання:
«Якою мірою Вас турбують умови життя ...
Емігрантів у нашій країні - 17%
Безробітних - 42%)
Хворих та немічних - 54%
Літніх людей - 54%)
«Не хотіли б мати сусідами...» :

Ромів -81%
Мусульман - 40%о
Євреїв - 18%...
Особливу нетерпимість проявляє непрацююча молодь.

Соціологічні дослідження щодо уподобань молоді
не займаються спортом 14%
не відвідують гуртки 34%
більшу частку вільного часу віддають
перегляду ТБ 55%
комп'ютерним іграм 33%



МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

від 22.12.08 № 1/9-824
Керівникам вищих навчальних закладів


Про проведення заходів з профілактики поширення наркоманії серед дітей, учнівської та студентської молоді

Незважаючи на заходи, які вживаються органами освіти і науки у взаємодії із іншими зацікавленими відомствами та організаціями, наркоманія серед дітей та учнівської молоді продовжує залишатися актуальною проблемою.
За інформацією Міністерства внутрішніх справ від 12.12.08 № 22095/К, у 2003 році на медичних обліках перебувало 124,8 тис. наркоспоживачів, зараз понад 178, 1 тис, серед яких 4, 9 тис. неповнолітніх.
Під час проведення оперативно-профілактичних заходів, під умовною назвою "Генофонд", органами внутрішніх справ затримано 463 неповнолітні: 183 учні шкіл, ліцеїв, та гімназій, 240 -ПТНЗ і технікумів, 40-студенти ВНЗ.
Ураховуючи викладене та з метою удосконалення заходів превентивного характеру щодо запобігання незаконному вживанню наркотичних засобів і психотропних речовин шляхом освіти, інформування та виховання навичок здорового способу життя Міністерство освіти і науки України звернулося із пропозиціями до Міністерства внутрішніх справ та Міністерства охорони здоров'я України дати доручення регіональним управлінням органів внутрішніх справ, охорони здоров'я щодо обов'язковості щомісячного інформування органів освіти (районних, обласних) про кількість дітей, учнів та студентів, які знаходяться на обліку за вживання наркотичних речовин, вчинення протиправних вчинків у стадії алкогольного та наркотичного сп'яніння, а також розповсюдження наркотичних засобів і психотропних речовин;
включити до проведення обов'язкових щорічних медичних оглядів учнів та студентів медичний огляд у нарколога ;
дати доручення регіональним управлінням охорони здоров'я, медичним лікувальним закладам та установам щодо обов'язковості щомісячного інформування органів освіти ( районних, обласних) про кількість дітей, учнів та студентів, які знаходяться на обліку у нарколога за вживання алкогольних, наркотичних засобів та психотропних речовин;
у рамках санітарно-просвітницької роботи передбачати виступи наркологів на методоб'єднаннях класних керівників, кураторів студентських[ груп; нарадах керівників навчальних закладів, батьківських зборах про основні ознаки та запобігання вживанню наркотичних речовин, зустрічі працівників правоохоронних органів із дітьми, учнівською та студентською молоддю, батьками, керівниками та педагогічними працівниками навчальних закладів з метою правової освіти тощо.
На виконання Постанови міжвідомчої наради керівників центральних органів виконавчої влади та правоохоронних органів від 26 листопада 2008 року, яка відбулася в Генеральній прокуратурі України, Міністерство освіти і науки України зосереджує увагу органів управління освітою, керівників навчальних закладів на:
налагодженні тісної взаємодії з наркологічними, медичними установами та органами внутрішніх справ у проведенні профілактичних заходів щодо запобігання поширенню пияцтва, наркоманії, правопорушень в навчальних закладах;
проведенні взаємоперевірки повноти обліку неповнолітніх, схильних до вживання алкоголю, наркотичних та психотропних речовин та моніторингових досліджень щодо причин поширення зазначених вище явищ.

Про вжиті заходи та проведену роботу проінформувати міністерство до 31 січня та до 15 вересня 2009 року.

Заступник Міністра
П.Б.Полянський





Інформаційно-обчислювальний центр університету

© Всі права захищені 1995-2024